Sunday, March 01, 2015

Brioche - Willow

 
 In plaats van al de verschillende projecten waar ik mee bezig ben, heb ik besloten me nu op één project te focussen, namelijk de Willow sjaal. Ik ben vastbesloten om brioche ajour onder de knie te krijgen, maar misschien was beginnen met ultradun kantgewicht toch niet de goede keuze. Daarom, nieuwe start, nu met sokkenwol. En dat gaat gelukkig veel beter. Als ik een fout maak, zie ik dat snel, en kan ik nog in de rij zelf corrigeren.
Instead of working on all the different projects I started, I tried last week to focus on one single project, the scarf Willow, in brioche lace. I came to the conclusion that using ultrathin laceyarn was maybe not a good idea, so I switched to sockyarn. It's much easier to see now when I make a mistake, and I can correct the mistakes quicker, often on the same row.

Tweekleuren patentsteek heeft altijd een 'lichte' kant, en een donkere kant. Misschien is mijn donkere kant wel een beetje té donker. Ik gebruik Lang Jawoll magic degradé (n°17 - groentinten) voor de lichte kant, en Indigodragonfly merinozijde voor de donkere kant. De naam van deze kleur: 'is she all green and fuzzy and mossy?', donkerolijfgroen met soms zwart erdoor. Mooi. Maar donker.
Twocolor brioche stitch always has a light side, and a dark side. Maybe my dark side is a bit too dark. I am using Lang Jawoll magic degradé for the light side (n° 17 - greens), and Indigodragonfly merinosilk for the dark side. The name of this color : 'Is she all green and fuzzy and mossy?'. Pretty. But very dark.


Na 2 weken goed doorbreien heb ik een aardige lengte. Maar mijn fototoestel is kapot, en de foto's van de Iphone zijn altijd gekanteld op blogger. Nu ja, 't is wel duidelijk zeker?
I have a good lenght now. But I have a problem with my camera, and my Iphone and blogger are not on speaking terms. But you get the idea.

En omdat het deze week twijnendbreien oefengroep was: een paar handschoenen opgezet. Die zijn deze winter niet meer af, maar zullen dan volgend jaar goed van pas komen. Of misschien is Mei in Nieuw-Zeeland nog koud genoeg, en moet ik me toch haasten om deze af te krijgen? En voor het ontspannen breien is er nog altijd de trui, de lap is nog wat groter geworden...
And because we had our twinedknitting practise group this week, I have cast on a pair of gloves. They won't be finished this winter, but come in handy next year. Or maybey May in New-Zealand is cold enough, and I have to hurry to finish these anyway?

No comments: