Thursday, August 07, 2014

Op-Art socks - Victor


Op naar het volgende patroon uit het Op-Art socks boek. Deze zijn genoemd naar Victor Vasarely, en geïnspireerd op zijn werk 'Zebras'.
On to the next pattern in the Op-Art sock book. These are named after Victor Vasarely, and inspired by his Zebras painting.


De sokken worden van de teen af gebreid. Ik koos voor dezelfde kleuren als in het boek, grijs en zwart. dit soort ontwerp is het best zichtbaar in effen, goed contrasterende kleuren. Om in het zebrathema te blijven zou zwart-wit ook gekund hebben. In de Ravelry groep zag ik een paar heel kleurrijke exemplaren in felle neon-kleuren....
Zoals altijd bij de ontwerpen van Stephanie Vanderlinden is de voet te lang voor mij, ik heb het patroon met zes rijen ingekort en de teen korter gebreid. Ik vind dat je nog altijd goed het spiraalgevoel krijgt. Deze spiraal is zowel op de bovenvoet als op de voetzool ingebreid, maar dan omgekeerd voor linker en rechtersok.
These socks are knit toe-up. I choose the same colors as in the book, grey and black, because I think designs like these show best in solid colors with a high contrast. Black and white would have worked also, to stay on the Zebra-theme. In the ravelry-group, I saw some very colorfull socks in neon-colours...
As always with the Stephanie Vanderlinden patterns, the foot is too long for me, so I omitted the first 6 rows of the pattern, and knit a shorter toe. I think you still get the spiralling feeling. The spiral is knit on the upperfoot and on the sole, but reversed for the left and right socks.
Stilaan begin ik de slag te pakken te krijgen voor het tweehandig inbreiwerk in het rond. Het is belangrijk om dezelfde kleur altijd in dezelfde hand te houden. Bij het breien van de hielflap schakel je over op vlak breien, en toen ik de sok even weglegde wist ik niet meer hoe ik de draden meegevoerd had. En dat zie je dus in het breiwerk. Alhoewel, ik denk niet dat dat iemand zal opvallen als ik de sokken draag.
I am getting better at twohanded fair-isle knitting in the round. It's important that you always carry the same color in the same hand. When knitting the heelflap (flat), I did not remember which was which, and that shows. Although I doubt that anyone will notice when I wear them.

 De ijzerenman zegt dat ik vooral niet duizelig moet worden als ik naar mijn voeten kijk.

My IronMan says I should be carefull not to get dizzy when I look at my feet...

1 comment:

Priegelblog said...

Knap! Ben al benieuwd naar het volgende paar.