Sunday, February 16, 2014

we blijven proberen... just keep on trying ...

4de poging. Ik heb het gevoel dat ik op de goede weg zit. Eerst moet ik alle losse eindjes instoppen, en dat zijn er veel bij deze trui. Dan de onderarm sluiten, en de mouw in het armsgat spelden om te zien of alles past. En als dat lukt, de 2de mouw op dezelfde manier breien. Ik ben nog efkes bezig.
4th attempt. I have the feeling that this may work. But now I have to darn in all the loose ends, and that are a lot of ends with this sweater. Then I'll close the underarm, and pin the sleeve into place. And if it works, I still have a second sleeve to knit. 
Ik ben echt geen truienbreister. Ik ben het moe, ik ga iets makkelijks doen, een sok breien. Hmm. Eigenlijk vind ik dit patroon niet goed uitkomen in die gestreepte wol.
I am definitely not a sweater knitter.  So, to detract myself, I am starting something more fun, a sock. But frankly, I am not too happy with the striping in this yarn. Not the ideal yarn and pattern combination.
Dan maar hetzelfde patroon in effen wol starten? Ik ben er ook niet tevreden over. Superzacht moet niet voor sokken, maar deze Estse sokkenwol is wel heel erg ruw. En weinig elastisch, of heeft dat te maken met het patroon, kabels en diagonaal breien? In elk geval, de sok wordt te eng, die zal niet passen...
Maybe try in a solid color? Again, not very happy with the result. This yarn is not very stretchy, or is it the pattern? Cables and diagonal knitting? Anyway, this sock is too tight. And I don't need supersoft yarn for socks, but this Estonian sockyarn is very coarse...
3de poging. Ik heb de juiste verhouding gevonden in stekenaantal en pasvorm. Maar ik ben weer niet gelukkig met hoe de kabel zichtbaar is in dit garen. Misschien laat ik het gewoon zo, pasvorm is toch het belangrijkste. Of misschien doe ik nog een 4de poging. Het lijkt wel of dat mijn fase in het breien is, proberen en nog proberen...
3th try. These socks fit perfectly. But again, I am not happy with how the cables show up in this yarn. Maybe I'll leave it at this, fit is the most important anyway. Or maybe I'll try a 4th time, it looks like my knitting consists mainly of trying an reknitting anyway...

1 comment:

Priegelblog said...

Ellendig als je verschillende pogingen moet doen om iets tot een goed einde te brengen. Maar de aanhouder wint hé!
Wat de sokken betreft: ik vind de kabels wel redelijk goed te zien in poging 1 en 3 hoor. Natuurlijk anders dan bij een volledig effen garen, maar ik vind ze dik ok!